Toimitusehdot

YRITYS 0347372-7 (jäljempänä verkkokauppa) myy tuotteita yksityishenkilöille Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden toimitusehtojen ja hintojen muutoksiin.

Verkkokauppa pidättää oikeudet kaikkiin kuluttajakaupan lakien ja säädösten mukaisiin muutoksiin verkkokaupassa ja kaupankäynnissä. Muutoksiin sisältyvät muun muassa sopimusehtojen ja niiden osa-alueiden muutokset ja täydennykset, hintamuutokset, malliston muutokset, maksamiseen ja kuljetukseen liittyvät muutokset, verkkokaupan sisäisten järjestelmien ja verkkokaupan sivustoilla liikkumiseen ja asioimiseen liittyvät muutokset. Muutokset ovat voimassa aina siitä päivästä lukien, jolloin verkkokauppa on ne sivustoillaan julkaissut.

Verkkokaupan yhteystiedot

Sähköposti: [email protected]
Puhelin: 06-4246433
Postiosoite: Könnintie 43, 60800 Ilmajoki

Tilaaminen

Verkkokaupan asiakkaan tulee olla 18 vuotta täyttänyt ja oikeustoimikelpoinen. Tilattavat tuotteet valitaan kotisivuilla lisäämällä ne ostoskoriin. Tilaus lähetetään maksamalla ostoskorin sisältö verkkokaupan kassatoiminnossa. Tehdessäsi tilauksen hyväksyt nämä toimitusehdot, tuotteiden hinnat sekä toimituskulut. Mikäli tilaushetkellä annetaan sähköpostiosoite, tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.

Verkkokauppa ei vastaa tilauksesta, joka perustuu virheelliseen mahdollisesta verkkokaupan järjestelmäviasta johtuvaan hinnoitteluun. Tällaisessa tapauksessa verkkokauppa on mahdollisimman pian yhteydessä asiakkaaseen.

Asiakas on aina vastuussa tilaamiinsa tuotteisiin valitsemistaan ominaisuuksista ja velvollinen tarkistamaan ne halutuiksi ennen tilauksen lähettämistä eteenpäin. Asiakkaan tulee erityisesti huomioida että, tuotteen väri voi luonnossa poiketa nettikaupan sivuilla esitellyistä värimalleista.

Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti. Verkkokauppa ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, mikäli asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti. Kun kuljetuksen hoitava kuljetusliike on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa.

Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Enterpay Lasku yritykselle.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto lasku ja osamaksu on kotimainen palvelu, jolla teet ostoksesi nopeasti ja turvallisesti. Jousto on tarkoitettu yksityishenkilöille, jotka ovat hoitaneet raha-asiansa moitteettomasti. Joustolla saat 30 vuorokautta korotonta ja kulutonta maksuaikaa. Laskun saatuasi voit päättää maksatko sen kokonaan vai osissa. Osamaksulla voit maksaa ostoksesi jopa 36:ssa erässä, alkaen 9,90 eur/kk. Jousto osamaksun kustannukset ovat 3,90 eur/kk ja 19,90%:n luottokorko. Voit maksaa Joustolla 30–3000 euron ostoksia. Luotonmyöntäjänä toimii Aurajoki Nordic Oy. Lue lisää Joustosta osoitteessa www.jousto.com.

 

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: [email protected]
Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Toimitus

Tilauksia postitetaan arkipäivisin. Varastosta toimitettavien tuotteiden toimitusaika on yleensä 7 arkipäivää. Mikäli toimitettavat tuotteet ovat tilaustuotteita, toimitusaika on yleensä 1-4 viikkoa. Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Näet toimituskulut verkkokaupan kassatoiminnossa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä. Ahvenanmaa, saaristo, Lapin haja-asutusalueet sekä loma-asunnot on sovittava erikseen.

Tuotteiden toimitus tapahtuu verkkokaupan sopimuskuljetuksilla, ellei asiakkaan kanssa ole toisin sovittu. Tuotteet toimitetaan osina, jos ei ole erikseen muuta mainittu.

Rahdinkuljettaja on yhteydessä asiakkaaseen jakelua edeltävänä arkipäivänä puhelimitse tai tekstiviestillä. Puhelinta kannattaa seurata tuona aikana huolellisesti, että jakelu saadaan hoidettua joustavasti ilman ylimääräisiä kuluja. Jos jakelun onnistuminen aiheuttaa ylimääräisiä kuluja asiakkaasta johtuen, joudumme laskuttamaan nämä lisäkulut erikseen.

Kotiovelle toimituksessa tuote tuodaan ensimmäiselle ulko-ovelle. Esim. kerrostalossa tuote tuodaan kerrostalon ulko-ovelle (alaovelle)ja kerroskanto on saatavana lisäpalveluna. Kerroskanto-lisäpalvelu pätee myös silloin, kun ensimmäinen ulko-ovi ei ole kuljetusauton kanssa samassa tasossa.

Ulko-ovelle toimituksessa on huomioitava että, jos jakeluauto ei pääse ulko-oven lähelle, purku tapahtuu jakeluauton välittömään läheisyyteen. Jos tällaisessa tilanteessa asiakas haluaa kuitenkin tuotteen toimitettavaksi asuntoon, pidätämme oikeuden laskuttaa sopimuskuljettajan veloittaman erillisen kantolisän.

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, tulee tästä ilmoittaa viipymättä, mutta kuitenkin 7 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle. Toimituksessa vioittuneista paketeista tulee viipymättä ilmoittaa toimituksesta vastanneelle kuljetusyhtiölle.

Kuljetuksen vastaanotto ja kuljetusvauriot

Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulee tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattavissa ulkoinen vahinko, on vahingosta mainittava rahtikirjaan tavaran vastaanoton yhteydessä. Jos rahtikirjaan ei ole merkitty kuljetusvauriota, ei kuljetusyhtiö ota vastuuta vauriosta ja tuotteen korvausvelvollisuus voi siirtyä asiakkaalle. Tuotteen vauriosta on ilmoitettava välittömästi verkkokaupan asiakaspalveluun mieluiten puhelimitse.

Vaurion merkintä rahtikirjaan on edellytys korvaavan tuotteen tai sen osan toimitukselle.

Mikäli asiakas on jo vastaanottanut tuotteen ja huomaa siinä edellä mainitun vahingon on asiakkaan viipymättä kuvattava vahinko ja viimeistään 7 vuorokauden kuluessa ilmoitettava asiasta verkkokaupan asiakaspalveluun.

Vioittunutta tuotetta ei saa ottaa käyttöön ilman erillistä sopimusta verkkokaupan kanssa. Verkkokauppa ei vastaa ilmoittamatta jätetyistä virheistä tai vahingoista.

Noutamatta jättäminen

Kuluista, jotka liittyvät toimituksiin, jotka peruutusilmoitusta tekemättä on jätetty vastaanottamatta, perimme 150 euron maksun.

Palautukset

Verkkokaupan asiakkaalla on kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Palautus ei koske mittatilaustuotteita eikä erikoisvärejä. Asiakkaalla on oikeus vaihtaa tai palauttaa osa tai kaikki tilauksen tuotteet. Palautettavat tai vaihdettavat tuotteet tulee olla alkuperäispakkauksessa ja myyntikuntoisia. Halutessasi palauttaa tai vaihtaa tuotteita, ota ensin yhteyttä verkkokauppaan ja kysy palautusohjeita.

Tuotteiden palauttaminen tulee tehdä välittömästi palautusilmoituksen jälkeen. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön ja sen on oltava olennaisesti muuttumaton luovutushetkeen verrattuna. Verkkokauppa ei hyväksy palautusta, jos tuote on käytetty ja myyntikelvoton.

Ennen palautusta tulee olla yhteydessä verkkokaupan asiakaspalveluun. Asiakaspalvelu antaa sähköpostitse ohjeet tuotteen palauttamista varten. Palautuksen yhteydessä asiakkaan on aina ilmoitettava tilausnumero, yhteystietonsa ja tilitiedot maksun palauttamista varten sekä liitettävä mukaan sähköpostitse saamansa ostokuitti. Tuote on pakattava huolellisesti alkuperäiseen pakkaukseensa. Verkkokauppa ei vastaa palautuksesta, jonka asiakas on tehnyt ilman yhteydenottoa verkkokaupan asiakaspalveluun.

Palautustapauksissa asiakas on velvollinen kuljettamaan tuotteen lähimpään kuljetusliikkeen (esim. Matkahuolto tai Posti) toimipaikkaan palautuskuljetusta varten. Poikkeuksena ovat suurikokoiset ja vaikeasti kuljetettavat tuotteet, jotka kuljetusliikkeet noutavat asiakkaan luota. Asiakasta informoidaan aina kyseessä olevan tuotteen käytännöstä henkilökohtaisesti.

Palautuksen osalta kustannus asiakkaalle on sama kuin tuotteen toimituskulu kotiovelle toimitettuna.

Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan verkkokaupalle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin verkkokauppa palauttaa tuotteen myyntihinnan sijasta arvonalentumishinnan. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.

Maksun palautus

Tuotteen hinta ilman rahtikuluja palautetaan asiakkaan tilille 30 päivän kuluessa tuotteen palauttamisesta, jos tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa, ellei kuluttajan kanssa ole toisin sovittu. Verkkokaupalla on kuitenkin oikeus pidättäytyä maksun palautuksesta, kunnes tilatut tuotteet on palautettu ja palautuslähetys on tarkistettu.

Asiakkaan vastuu ja arvon alenema

Asiakkaalla on huolellisuusvelvoite vastaanottamistaan tuotteista. Jos tuote palautuessaan kauppiaalle osoittautuu käyttöön otetuksi, vastaa kuluttaja silloin arvon alenemisesta. Jos palautettua tuotetta on vastoin ostajan laissa säädettyä huolenpitovelvollisuutta käytetty, on myyjällä oikeus periä arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan saakka palautuskuluineen. Toimitusta varten asiakkaan tulee varmistaa, että sisäänkäynneissä on riittävästi tilaa tuotteen sisään kantoon. Verkkokauppa ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä.

Takuu

Asiakkaan tulee säilyttää verkkokaupan lähettämä tilausvahvistus tuotteen tilaamisesta sekä kuitti laskun maksamisesta takuuehdon täyttämiseksi. Annamme kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden takuun tuotteen vastaanottamispäivästä lukien.

Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot

Ennen tilauksen toimitusta tilauksen voi peruuttaa kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse.

Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista.

Reklamaatiotapauksissa pyydämme olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Verkkokauppa ei vastaa

  • Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista.
  • Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä asioissa.
  • Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esim. tuotteen lakka/maalipinnan muutoksista käyttöhankauksen tai valon aiheuttamista muutoksista tai esim. patjan normaalista muotoutumisesta käytön aikana.

Kuluttajalla on oikeus viedä mahdolliset riitatilanteet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi.

Verkkokaupan evästeet

Evästeitä käytetään verkkopalvelun helpottamiseksi. Evästeet tallentavat tekstitiedostoja selaimeesi. Kun tietyt tiedot ovat tallentuneet (esim. lomakkeelle antamasi tiedot), tietoja ei tarvitse antaa uudestaan verkkokaupan sivuilla käydessä. Käytämme evästeitä myös lomakkeiden tietojen tallentamiseen ennen lomakkeen lähettämistä. EU-lainsäädäntö edellyttää, että käyttäjiltä pyydetään hyväksyntä sivun toiminnan kannalta ei-välttämättömien evästeiden käyttöön. Käytämme vain välttämättömiä evästeitä. Selaimesi ohjesivulla kerrotaan, miten voit hallinnoida evästeiden käyttöä, esimerkiksi poistaa koneellasi jo olevat evästeet tai estää ns. kolmatta osapuolta (esim. Googlen tilastointi tai Facebook) seuraamasta toimintaasi verkossa.